اقامت از طریق ورزش

 

مهاجرت و اخذ اقامت از طریق ورزش برای متقاضیان از طریق فعالیت‌های ورزشی و یا از طریق تحصیل در رشته‌های ورزشی در کشور موردنظر امکان‌پذیر است. افراد ورزشکار می‌توانند از طریق ویزاهای خاصی که در بعضی از کشورها برای ورزشکاران در نظر گرفته‌شده است و یا با دریافت پیشنهاد شغلی، به این کشورها مهاجرت کنند و در رشته ورزشی موردنظرشان مشغول به کار شوند.

برای اکثر ورزشکاران حرفه‌ای که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند، اقامت دائم (کارت سبز) به‌طورکلی از طریق ویزای EB-1 به دست می‌آید که این ویزا توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات‌متحده (“USCIS”) برای کسانی که توانایی خارق‌العاده‌ای در علوم، هنرها، آموزش، تجارت و ورزش دارند، در نظر گرفته‌شده است.

ویزای ورزشی نوع خاصی از ویزا مخصوص افرادی است که در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند. متقاضیان می‌توانند از طریق اسپانسر یا همان کارفرما در کشور مقصد این نوع ویزا را دریافت کنند و یا از طریق ویزاهای خاصی که هر کشور برای ورزشکاران فراهم نموده، اقدام کنند.

برای داشتن صلاحیت، ورزشکار باید ثابت کند که در طول زندگی حرفه‌ای خود، تحسین‌ها و دستاوردهای ملی یا بین‌المللی را در رشته ورزشی خود به دست آورده است. ویزاهای دیگری که برای ورزشکاران در آمریکا در نظر گرفته‌شده است، عبارتند از:

    ویزای P-1

    این ویزا، ویزای غیر مهاجرتی است که به اتباع خارجی که ورزشکار و یا هنرمند هستند، اجازه می‌دهد که برای یک رویداد خاص، مسابقه یا اجرا وارد آمریکا شوند. طبق طبقه‌بندی این ویزا شامل افرادی می‌شود که در سطح شناخته‌شده بین‌المللی رقابت می‌کنند. همچنین دارندگان ویزای P-1 می‌توانند درخواست گرین کارت کنند و بتوانند اقامت دائم آمریکا را داشته باشند.

      ویزای P-2

      طبقه‌بندی این ویزا برای ورزشکارانی که می‌خواهند به‌عنوان بخشی از یک برنامه تبادلی به‌طور موقت وارد آمریکا شوند، تعیین‌شده است. باید دو سازمان در این برنامه تبادل، شرکت داشته باشند: سازمانی در آمریکا و دیگری در خارج از کشور که امکان تبادل موقت ورزشکاران را فراهم کند.

        ویزای P-3

        این ویزا برای ورزشکارانی است که قصد اجرای برنامه، تدریس و یا شرکت در دوره ورزشی خاصی را دارند. این برنامه‌ها ممکن است ماهیتی تجاری یا غیرتجاری داشته باشد.

        Leave a Comment

        Your email address will not be published. Required fields are marked *